top of page

Tre enkla tips att integrera mönster i din marknadsföring

Ett starkt varumärke är något de flesta företag strävar efter. Vi vet att ett starkt varumärke står stadigt på marknaden och kan driva försäljning även i svåra tider. Att använda mönster som en del av sin varumärkesidentitet är ett effektivt och roligt sätt att kommunicera som skapar igenkänning. Mönster ihop med färg ger oändliga möjligheter.



För att skapa ett starkt varumärke behöver alla delar; typsnitt, färg, form, tonalitet, tjänster och handlingar, vara enhetliga och fungera över tid. Som det mesta börjar resan med dig själv.


Tre enkla tips för att välja mönster:


1. Börja inifrån, vilka är dina/företagets värderingar? Vad är viktigt för dig?


2. Identifiera de känslor som du vill att människor ska associera ditt varumärke med. Hur vill du bli uppfattad?


3. Välj mönster. Ett vanligt sätt är att använda något element ur sin logotyp och skapa ett unikt mönster. Ett annat sätt kan vara att kolla vad du har på dig för kläder och låt dig bli inspirerad av din egen garderob eller andras.


Vill du uppfattas pigg, lekfull och lite ungdomlig?

Eller vill du uppfattas trovärdig, smart och strukturerad utan att vara tråkig?

Är du mer premium och vill åt en elegantare känsla?

Eller mer självsäker med lite klös?


Vilket mönster (och känsla) speglar ditt varumärke bäst?

Eller skulle du inte använda mönster? Om inte, berätta gärna varför.




Skriv gärna i kommentaren.




0 kommentarer

Liknande inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page