top of page

Det största misstaget de flesta företag gör är att prata med “alla”

Ett sätt att bygga upp sitt företag är genom att kunna erbjuda flera olika tjänster som passar olika typer av människor. Detta är bra! Men utåt sett, i din marknadsföring, behöver du vara tydlig med ditt budskap och vem du riktar dig till.


Att nischa dig till en specifik grupp kan kännas extremt läskigt. Rädslan att utesluta någon eller att du ska tappa kunder är stor. Det förstår jag.


Problemet är att om du försöker rikta dig till många samtidigt upplevs du spretig och otydlig.

Försöker du nå “alla” når du istället INGEN.


Alla människor kommer inte vilja köpa dina tjänster, och det ska de inte heller. Men du kan erbjuda tjänster som passar olika människor som är ute efter vad du erbjuder.


Även om det känns läskigt, rikta din kommunikation till din idealkund. Genom att vara tydlig med vad du erbjuder, desto lättare blir det för kunden att förstå att det du erbjuder är rätt för hen.


Inte bara blir du tydlig i ditt budskap och att rätt kunder för dig dyker upp. Marknadsföringen kommer bli väldigt mycket roligare för dig som företagare.


Att veta vem du pratar med är THE WAY till att bygga ett långsiktigt varumärke.


Behöver du hjälp med att förtydliga ditt varumärke, sätta en strategi, ändra riktning eller formmässigt växla upp ditt företagande?


Hojta till, så bokar vi in ett kostnadsfritt samtal.



0 kommentarer

Liknande inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page